2017-2018 Akademik Yılı Öğrenim Ücreti Ödemeleri Hakkında // Regarding 2017-2018 Academic Year Tuition Fee Payments


Değerli Öğrencilerimiz,

2017-2018 Akademik Yılının tüm öğrencilerimiz için başarılı bir yıl olmasını dileriz. Ücret ödeme takvimi bugün itibarıyla başlamış olup, tamamlanması için belirlenmiş son tarih 20 Eylül 2017, Çarşamba günüdür. Ücret ödemesi yapacak olan öğrencilerimiz geçen yıllarda olduğu gibi nakit, kredi kartı ya da Sanal POS üzerinden ödemelerini gerçekleştirebilirler. Ders seçimlerinde gecikme ve problem yaşanmaması için ödemelerin bu tarihe kadar tamamlanması gerekmektedir. 

Dönemlik ücretin tek çekim ya da nakit olarak ödenmesi durumunda %2 peşin indirim, yıllık ücretin tek çekim ya da nakit olarak ödenmesi durumunda %5 peşin indirim uygulaması devam etmektedir.

Öğrenim ücreti peşin olarak aşağıda belirtilen banka hesaplarına havale, EFT veya Üniversitemizin Dragos Kampüsünde geçici şube açmış olan Halkbank’a nakit olarak ödenebilir. Nakit olarak banka üzerinden yapılacak ödemelerde mutlaka öğrencinin ad soyad ve TC Kimlik No veya öğrenci numarası bilgilerinin bulunması gerekmektedir. Tüm kredi kartları ile tek çekim ve Üniversitemizin anlaşmalı olduğu banka kredi kartları ile taksitle Sanal POS​'tan ya da Dragos Kampüsü Rektörlük Binası 2.katta bulunan Mali İşler Ofisi’nden ödeme yapılabilir. Sadece Üniversitemizle Üye İşyeri Sözleşmesi imzalayan bankaların kredi kartlarına ilave taksit kampanyaları ile yıllık ödemede Bonus 9, Paraf 10 ve World 8, dönemlik ödemede ise Bonus 5, Paraf 7 ve World 4 taksit imkânı ile ödenebilir. Kredi kartı ile yapılacak ödemelerde kart limitinin ödenecek öğrenim ücretine yetecek limite sahip olması gerekmektedir.

Ders seçim sürecinde ve LMS erişiminde problem yaşanmasını engellemek için ödemelerin en geç 20 Eylül 2017 tarihine kadar gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Bu tarihten sonra ödemesini gerçekleştirmeyen öğrenciler sistemdeki bloke nedeniyle ders seçemeyeceklerdir. Uluslararası öğrencilerin ödemelerinin valörde yaşanan gecikmeler nedeniyle en geç 15 Eylül 2017 tarihine kadar gerçekleştirmeleri gerekmektedir. 
 
Öğrenim ücretinin hesaplanması ve ödeme yöntemleri ile ilgili tereddüt ettiğiniz konularda bilgi almak için Mali İşler Ofisi'ne aşağıdaki telefon numaralarından ve email adresinden ulaşabilirsiniz.

Tel: 0216 559 90 23 - 0216 559 90 37
    
Banka Hesap Bilgilerimiz:

Alıcı Adı: İstanbul Şehir Üniversitesi
Banka: Halkbank
Şube: Cevizli (1340)
Hesap No: 10100429
IBAN: TR96 0001 2001 3400 0010 1004 29

Yurt Dışı Ödemeler İçin:
Account Name: Istanbul Sehir Universitesi
Bank: Halkbank
Branch: Cevizli (1340)
Swift Code: TRHBTR2A
USD IBAN: TR98 0001 2001 3400 0053 1001 05
EUR IBAN: TR97 0001 2001 3400 0058 1000 85

Mali İşler


* * * 


Dear Students,

We wish you all good luck with your studies during the 2017-2018 academic year. You can pay the tuition fees as of today and the deadline for payments is Wednesday, September 20, 2017. As in the previous year, payments can be made in cash, by credit cards, or via Sanal POS. It is important our students pay their tuition fees by the date specified above, in order that they do not encounter any problems during the course registration period. 

On condition that the tuition fees are not paid in installments, a 5% cash discount applies for annual fees paid in cash or by credit card; and a 2% cash discount for single semester fees paid in cash or by credit card.

Tuition fees can be paid in advance to the below bank accounts by money order and EFT or in cash to the temporary branch of Halkbank in the Dragos Campus. For the payments which will be made in cash via the bank, the student’s name-surname, identity number or student no are required. Payments can be made by all credit cards as bullet payments, and in installments via Sanal POS by credit cards of the banks under agreement with our University, or at the Financial Affairs Office, which is located on the second floor at the Dragos Campus Rectorate Building. For payment in installments; students can pay their tuition fees in Bonus 9, Paraf 10 and World 8 installments for annual payment; Bonus 5, Paraf 7 and World 4 installments for payments per semester with the bank credit cards that provide additional installment opportunities, available only for the banks which have signed the Card Acceptor Agreement with our University. For the payments by credit card, the credit cards should have a minimum limit of an amount equal to the amount of fee to be paid.

Payment procedures have to be completed by September 20, 2017 at the latest, in order that students do not encounter any problems during course registrations and access to LMS. Students who have not paid the tuition fees within the specified time period will not be able to register for the courses as the system will be blocked. International students have to complete payment procedures by September 15, 2017 at the latest, considering the possible delays due to the value date of money transfers. 
 
For further information about the calculation of tuition fees and payment methods, you may contact the Financial Affairs Office by the following phone numbers and e-mail addresses.

Phone: 0216 559 90 23 - 0216 559 90 37
    
Bank Account Information:

Receiver’s Name: Istanbul Sehir Universitesi
Bank: Halkbank
Branch: Cevizli (1340)
Account No: 10100429
IBAN: TR96 0001 2001 3400 0010 1004 29

International Payments:
Account Name: Istanbul Sehir Universitesi
Bank: Halkbank
Branch: Cevizli (1340)
Swift Code: TRHBTR2A
USD IBAN: TR98 0001 2001 3400 0053 1001 05
EUR IBAN: TR97 0001 2001 3400 0058 1000 85

Financial Affairs​